Een stofvrij en proper huis, elke week opnieuw! De professionele poetsdames van Comforte zorgen voor het kraaknette huis dat jou een instant feel good gevoel geeft. Ook andere huishoudelijke taken zoals strijken, boodschappen doen en koken nemen we met heel veel plezier van je over.
arrow
Lukt het niet altijd om die bergen strijk op tijd weg te werken? Geen paniek. Onze ervaren strijkdames verwerken jouw was op een professionele manier. Neem contact op met één van onze strijkwinkels. Comforte garandeert een snelle en correcte afhandeling.
arrow
Voor wie zelf niet met de auto rijdt, is het niet altijd even gemakkelijk om op een bestemming te geraken. De vervoersdienst van Comforte zet je ter plekke af, met of zonder rolstoel, van maandag tot zaterdag tussen 10 en 18.30 uur.
arrow
Jij maakt het verschil bij de klanten thuis. Daar mag je gerust fier op zijn! Kikker je op van een fris gepoetst huis? Of ben je van nature een behulpzaam persoon die graag boodschappen doet of aan huis kookt en strijkt? Voor hulpbehoevende senioren en mensen met een beperking ben je hun reddende engel.
arrow

Info dienstencheques

icon people

Hoe kan ik dienstencheques bestellen?

arrow
Vooraleer je dienstencheques kan bestellen moet je ingeschreven zijn bij Sodexo. Dit kan je hier doen.
Na inschrijving ontvang je je inschrijvingsgegevens via email en kan je naar hartenlust dienstencheques bestellen.
icon people

Welke dienstencheques bestaan er?

arrow
Twee soorten: papieren en elektronische dienstencheques.
Die laatste worden steeds handiger in gebruik.
icon people

Wat zijn de voordelen van elektronische dienstencheques ten opzichte van papieren?

arrow
  • Veiliger in gebruik. Minder kans op verlies of diefstal aangezien ze enkel digitaal beheerd worden.
  • Minder kans op vervallen dienstencheques, aangezien de oudste cheques automatisch eerst gebruikt worden. Papieren dienstencheques kunnen al eens in de schuif blijven liggen tot ze waardeloos zijn.
  • Garantie dat de dienstencheque voldoet aan alle voorwaarden. Geen fouten bij het invullen, alles staat juist online.
  • Altijd onmiddellijk beschikbaar. Niet wachten op de postbode om je voorraad dienstencheques aan te vullen.

    Overtuigd? Ruil nu kosteloos je papieren dienstencheques in voor elektronische!
icon people

Waar vind ik alle documenten en online formulieren voor papieren dienstencheques?

arrow

Klik hier.

icon people

Waar vind ik alle documenten en online formulieren voor elektronische dienstencheques?

arrow

Klik hier.

icon people

Hoe kan ik mijn papieren dienstencheques inruilen voor elektronische?

arrow

Klik  hier.

icon people

Hoeveel kost 1 dienstencheque? Hoeveel mag ik er kopen?

arrow
1 dienstencheque kost 9 euro. Deze prijs is geldig voor de eerste 400 dienstencheques die een gebruiker bestelt per kalenderjaar. De prijs voor 1 dienstencheque stijgt naar 10 euro voor de laatste 100 dienstencheques. Men kan per gebruiker maximaal 500 dienstencheques per jaar bestellen.
icon people

Welk fiscaal voordeel levert het gebruik van dienstencheques me op? Krijg ik hiervoor een attest?

arrow
Voor de eerste 156 aangekochte dienstencheques krijg je een belastingvermindering van 2,70 euro per dienstencheque (aanslagjaar 2017). In dat geval kost de dienstencheque dus eigenlijk maar 6,30 euro. Op 1 maart krijgt elke gebruikers een fiscaal attest dat bij de belastingaangifte moet worden gevoegd om van dit fiscaal voordeel te kunnen genieten. Gehuwden en wettelijk samenwonenden hebben beiden recht op deze belastingvermindering wanneer ze de dienstencheques elk op hun eigen naam aankopen. Het is dus belangrijk om als koppel allebei een gebruikersnummer hebben bij Sodexo.
icon people

Hebben gebruikers die een laag inkomen hebben of geen belastingen betalen ook recht op een belastingsvoordeel?

arrow
Gebruikers die geen belastingen betalen kunnen van een vermindering genieten via een terugbetaalbaar belastingkrediet. De aanvraag tot terugbetaling gebeurt door het fiscaal attest bij de belastingaangifte te voegen.
icon people

Hoelang zijn mijn dienstencheques geldig?

arrow
Dienstencheques zijn geldig tot het einde van de achtste maand die volgt op de maand van uitgifte. Zo zijn dienstencheques aangekocht op 10 februari geldig tot en met 31 oktober.
icon people

Kan ik mijn dienstencheques omruilen of laten terugbetalen (bijvoorbeeld omdat ze bijna vervallen)?

arrow

Ja, dat kan, maar enkel zolang de aanvraag tot ruilen of terugbetalen gebeurt binnen de geldigheidsdatum van de dienstencheque. Vervallen dienstencheques worden nooit omgeruild, noch terugbetaald.

Let op!
Dienstencheques waarvoor de gebruiker terugbetaling vraagt na 31 december van het jaar waarin ze zijn uitgegeven worden slechts aan 70% terugbetaald. Ook bestaat de mogelijkheid dat administratiekosten worden aangerekend. Meer info hierover vind je op www.dienstencheques-vlaanderen.be

icon people

Is het mogelijk om meer dan 500 dienstencheques per jaar te bestellen?

arrow
Sommige gebruikers kunnen, na het indienen van de nodige attesten bij het departement WSE en/of het uitgiftebedrijf, tot 2.000 cheques per jaar bestellen. Bij dit soort gebruikers horen: mindervaliden, ouders van een kind met een handicap en eenoudergezinnen met één of meer kinderen ten laste. Gehuwde en wettelijk samenwonende koppels kunnen als gezin in principe 1000 dienstencheques per jaar bestellen wanneer beide partners op hetzelfde adres zijn ingeschreven in het bevolkingsregister.
icon people

Kan ik ook met mijn smartphone mijn dienstencheques beheren?

arrow

Zonder problemen! Met de gratis App 'Dienstencheques by Sodexo' kun je heel wat:

  • Huishoudhulp ingeven
  • Prestaties beheren en controleren
  • Dienstencheques valideren of betwisten
  • De historiek van de prestaties raadplegen
  • Het saldo bekijken
  • Quota dienstencheques voor het lopende jaar checken
  • Historiek van bestellingen nagaan
  • Informatie en laatste nieuwtjes over je streek opvragen
    Download de App in Google Play of de AppStore. 
  • Bekijk de instructievideo hier
icon people

Heb ik als zelfstandig werkende vrouw recht op gratis moederschapshulp? Aan welke voorwaarden moet ik dan voldoen?

arrow

Ja. Je krijgt in dit geval 105 gratis dienstencheques. Deze kunnen gebruikt worden om de last die een werkhervatting na moederschapsverlof met zich meebrengt, te verlichten. Enkel voor wie aan alle van onderstaande voorwaarden voldoet, is dit van toepassing:

  • als zelfstandige werken in hoofdberoep
  • een aanvraag indienen bij uw sociale verzekeringskas
  • bevallen van één of meerdere kinderen
  • uw beroepsactiviteiten na uw moederschapsverlof hervatten

Je kan deze dienstencheques ten vroegste aanvragen vanaf de 6de maand van je zwangerschap. De uiterste datum om de aanvraag in te dienen is het einde van de 15de week volgend op de datum van geboorte.

icon people

Welke taken kan Comforte bij mij uitvoeren?

arrow

De taken die door een dienstenchequebedrijf kunnen uitgevoerd worden zijn wettelijk strikt bepaald.
De klassiekers zijn natuurlijk poetsen van het hele interieur én de ramen, wassen en strijken, maaltijden bereiden en kleine boodschappen doen. Ook het herstellen van strijkgoed mag door een medewerker van Comforte worden gedaan.

Wat is niet toegelaten?

  • schoonmaken van een kantoor of wachtzaal
  • Klussen en karweitjes in de tuin. Hiervoor verwijzen we je graag door naar onze partner: de klusdienst van VZW BIK.

Vervoersdienst

icon people

Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om vervoer te kunnen krijgen via Comforte?

arrow

Een aantal attesten geven je het recht om van de vervoersdienst van Comforte gebruik te maken:

  • FOD-attest van het 'Vlaams Agentschap voor Personen met een Handicap'
  • een attest van vervangingsinkomen, een integratietegemoetkoming of een tegemoetkoming voor hulp aan bejaarden
  • een attest dat bevestigt dat je minstens 7 punten hebt op de zelfredzaamheidschaal

Breng je attest bij ons binnen op kantoor. Wij nemen er een kopie van, het origineel mag je terug meenemen. Daarna kan je onbeperkt gebruik maken van onze vervoersdienst.

icon people

Wanneer is de vervoersdienst beschikbaar?

arrow

Van maandag tot zaterdag kan je tussen 10u en 16u beroep doen op de vervoersdienst.
Op zondag rijden we niet.

icon people

Hoelang op voorhand moet ik bellen om een rit aan te vragen?

arrow

Zo snel mogelijk, dan is je vervoer gegarandeerd en stipt. Dus vanaf dat je iets in je agenda schrijft, kan je bellen naar Comforte om jouw vervoer te regelen. Zo ben je zeker van vervoer.
Voor dringende onverwachte ritten mag je natuurlijk ook altijd bellen. We kijken dan in onze planning wat mogelijk is.

icon people

Hoe ziet een factuur van de vervoersdienst eruit?

arrow

Aan het begin van een nieuwe maand wordende facturen van de voorbije maand opgemaakt. Elke factuur wordt per klant opgemaakt en bestaat uit 2 delen:

  1. Het aantal te betalen dienstencheques: dat is de som van het aantal gereden minuten van alle ritten samen gedeeld door 60. 
    (1 dienstencheque = 1 uur; de overgebleven minuten worden overgedragen naar de volgende maand)
  2. De te betalen kilometervergoeding: Per gereden kilometer wordt 60 cent aangerekend. Dit totaalbedrag kan worden overgeschreven op de bankrekening van Comforte.

Algemene informatie Comforte

icon people

Hoe kan ik Comforte contacteren?

arrow

Je kan steeds langskomen in ons kantoor in de Kerkstraat 24 in Kuurne of in ons kantoor in de Blokkestraat 29A in Zwevegem.
Telefonisch kan je Madina in Kuurne bereiken op 0478/60 03 20 en Lies in Zwevegem op 0474/72 54 43.

icon people

Zijn er nog diensten die Comforte kan aanbieden?

arrow

Comforte beschikt over een strijkdienst, een poetsdienst en een vervoersdienst. Alle diensten werken qua betaling met dienstencheques. 
Daarnaast kan je bij onze partner VZW BIK terecht voor binnen- en buitenwerken, alsook voor naaiwerk.
Deze diensten werken met vaste prijzen. Hiervoor is geen betaling via dienstencheques mogelijk.